Thursday, December 2, 2010

apam mekar..


apam mekar...
ni aku buat malam tadi..dapat jer resepi aku terus wat...mmg dh lama aku nk belajar cara wat apam mekar ni..geram tgk mekar2 apamnyer..
so malam tadi aku wat la..
dh tau rahsia kukus kuih x bagi air menitik atas kuih..alas tutup ngan kain..
kali ni penolong aku(adik comel aku demam) adik aku yg lelaki,tolong menimbang gula ngan  tepung,sbenarnya dia sker penimbang aku,sbb digital..senanglah...
aku bancuh,mix dah bahan n masukkan lam acuan aku wat sendri...mak aku tolong gak..
bila dia tgk apam ni mekar2,dia pun geram gak n tolong aku bubuh lam bekas bila dh masak..
memula wat lam papercup kecil,last2 ganti ngn papercup besar sbb rasa cm renyah kecik ..dh la aku x der piping bag,aku pkai plastik jer then gunting bahagian tepinyer...
akhirnya  jadilah kuih apam aku yang mekar...

apalagi erk aku nak wat...tunggu...

1 comments:

8ightPoint6ix said...

Sedapnye nyum nyum ^^